پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ گرانِ کارگران، ارزان تمام شد+ فیلم
سرخط خبرها

کمبود روغن نباتی در فروشگاه‌های مشهد | روغن مایع هم سهمیه بندی شد

  • کد خبر: ۵۴۹۷۸
  • ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
کمبود روغن نباتی در فروشگاه‌های مشهد | روغن مایع هم سهمیه بندی شد
روغن مایع با محدودیت در فروشگاه‌های مشهد عرضه می‌شود و دلیل آن عرضه دوبرابری آن از سوی افراد سودجو در بازار آزاد است.

طنین همتی|شهرآرانیوز،

روغن مایع با محدودیت در فروشگاه‌های مشهد عرضه می‌شود و دلیل آن عرضه دوبرابری آن از سوی افراد سودجو در بازار آزاد است. در بازدید میدانی خبرنگار شهرآرانیوز از فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی شهر، هر کیسه ده‌کیلوگرمی برنج پاکستانی حدود ۲۶۹ هزار تومان و برنج هندی حدود ۲۰۹ هزار تومان عرضه می‌شود. هر کیسه پنج‌کیلوگرمی برنج ایرانی از میانگین قیمتی ۱۴۰ هزار تومان تا ۱۸۰ هزار تومان با برند‌های مختلف عرضه می‌شود. همچنین روغن با برند غنچه با وزن ۸۱۰ گرم در فروشگاه‌های مشهد حدود ۱۰ هزار تومان و روغن یک کیلو و ۳۵۰ گرمی حدود ۱۸ هزار تومان عرضه می‌شود.

 

به‌گفته یکی از غرفه‌داران فروشگاه‌های بازدیدشده، برای روغن صف نداشتیم، اما روغن با محدودیت و فقط یک عدد به هر نفر فروخته می‌شود. حتی ما افرادی سودجو بودند که خانوادگی، در شعب فروشگاه‌های ما روغن جمع‌آوری می‌کردند که از طریق دوربین فروشگاه‌ها شناسایی شدند و دیگر به آن‌ها روغن فروخته نشد.

 

وی در پاسخ به اینکه دلیل تقاضای افراد برای خرید روغن به تعداد زیاد چیست، یادآور شد: ما روغن تعاونی نداریم، اما روغن را با قیمت روی کالا می‌فروشیم. در مراکز خرده‌فروشی شهر همین روغن با مبلغی دوبرابری عرضه می‌شود و به همین دلیل بعضی‌ها از فروشگاه‌ها تعداد زیادی روغن می‌خرند تا در بازار آزاد با قیمتی غیرواقعی بفروشند. به همین علت ما روغن را با محدودیت عرضه می‌کنیم.

 

وی درباره عرضه روغن جامد که برای قشر ضعیف جامعه به‌صرفه است، تأکید کرد: در بیشتر فروشگاه‌ها با کمبود روغن جامد روبه‌رو هستیم. اگر هم سهمیه‌ای داشته باشیم تا عرضه کنیم، زود فروخته می‌شود. ما روغن نباتی را حدود ۵۰ هزار تومان عرضه می‌کردیم، اما همین روغن با وزن مشخص در بازار آزاد ۱۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

 

به‌گفته یکی از مسئولان فروش در یکی از فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی در شهر، به‌هیچ‌وجه در انبار فروشگاه ۲ کالای برنج و روغن را دپو نمی‌کنیم و هرچه به فروشگاه تحویل داده می‌شود، برای فروش عرضه می‌شود و در در قفسه‌هاست، زیرا تعزیرات به‌جد به این موضوع حساس است و انبار فروشگاه‌ها را رصد می‌کند.

کارشناس بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی درباره وضعیت بازرسی در این ۲ کالای اساسی در استان گفت: در چند وقت  گذشته به‌ویژه در حوزه تأمین روغن نباتی با مشکل روبه‌رو بودیم که باعث شده است قیمت آن در سطح عرضه افزایش پیدا کند. بخشی از آشفتگی بازار به سوءاستفاده واسطه‌ها مربوط است.

 

اخوان افزود: برای جلوگیری از این سوءاستفاده‌گری‌ها، پایگاه‌هایی را برای کنترل و نظارت در شهر ایجاد کردیم و همکاران ما در آنجا مستقر شدند و بازار را در سطح عرضه رصد و پایش می‌کنند. در حوزه نظارت بر کالا‌های اساسی، به‌جز پایگا‌ه‌ها، با همکاری سازمان صنعت و اتاق اصناف به تخلفات رسیدگی می‌کنیم. از تخلفات مشاهده‌شده، گران‌فروشی و مطابقت‌نداشتن قیمت روی کالا با قیمت عرضه‌شده به مشتری بود. فروشندگان موظف‌اند کالا را براساس قیمت درج‌شده بر روی اقلام بفروشند که در غیر این صورت این کار تخلف محسوب می‌شود.

 

وی گفت: در فروشگاه‌ها به احتکار و دپو کالا به‌ویژه روغن حساسیت بیشتری داریم. باتوجه‌به حساسیت این موضوع، توزیع‌کنندگان خرد و کلان اجازه دپو این محصول را ندارند. مردم هم در صورت هرگونه تخلف گران‌فروشی و احتکار، می‌توانند این موضوع را به سمامانه ۱۲۴ اطلاع دهند.

اخوان یادآور شد: مدتی است برنج با ارز نیمایی عرضه می‌شود و از طرفی میانگین استان ما تقریبا با میانگین کشوری برابر است. البته التهاب خاصی در بازار این کالا نمی‌بینیم و بیشتر حساسیت‌ها به بازار روغن معطوف شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->